Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 1.09.2018 Wycieczka do Jaskini Brestowej i na Skoruszynę

1.09.2018 Wycieczka do Jaskini Brestowej i na Skoruszynę

Wycieczka odbyła się w sobotę 1 września 2018 roku, uczestniczyło w niej 38 osób. Jaskinia Brestowa znajduje się w Tatrach Zachodnich Słowackich w Dolinie Zimnej Wody Orawskiej niedaleko wsi Zuberec.  Dla turystów  udostępniono ją we wrześniu 2016 roku. Jaskinia nie jest oświetlona. Każdy zwiedzający otrzymuje przed wejściem kask z czołówką. Pobyt pod ziemią trwa ok. 50 minut, zwiedzanie odbywa się w grupach maksymalnie 15-osobowych. Do jaskini wchodziliśmy w 2 grupach. Ci, którzy akurat nie byli pod ziemią, mieli czas na odwiedzenie Muzeum Budownictwa Orawskiego i wypicie porannej kawy w pobliskim bufecie. Skansen, położony malowniczo nad potokiem z pięknym widokiem na góry bardzo się wszystkim podobał. Koło południa wyruszyliśmy na wycieczkę pieszą. Trasa wędrówki górskiej prowadziła od przełęczy Borek na  Skoruszynę (1314 m npm, najwyższe wzniesienie Pogórza Gubałowsko – Skoruszyńskiego) do Orawic. W kilku miejscach na podejściu, szczególnie tam, gdzie kilka lat temu wiatr halny wyłamał las mogliśmy podziwiać rozległe panoramy Tatr, Orawy i Beskidów. Na wieżę widokową na Skoruszynie, będącą w nienajlepszym stanie technicznym, weszli tylko najodważniejsi. Dolna część zejścia do Orawic  jest niezwykle efektowna. Schodziliśmy ciągiem rozległych polan z widokiem na Tatry Zachodnie (na wprost nas nad  Doliną Cichą cały czas królował Giewont), fragment Tatr Wysokich, w oddali majaczyły Tatry Bielskie a z lewej strony widzieliśmy Magurę Witowską. Wśród traw licznie kwitły już zimowity jesienne. W Orawicach mieliśmy „część gastronomiczną” wycieczki, po której udaliśmy się w drogę powrotną do domu.

Wycieczkę prowadziła Anna Rużyczka.

Zdjęcia wykonali: Teresa Styrczula – Dyrek (18), Maria Will (30), Anna Rużyczka (39) i Marian Krawczyk (24).