Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 1-3.06.2018 Wycieczka na Słowację w Rajeckie Skały i nie tylko

1-3.06.2018 Wycieczka na Słowację w Rajeckie Skały i nie tylko

Wyjazd odbył się w dniach 1-3 czerwca 2018 (piątek, sobota, niedziela). Uczestniczyło w nim 27 osób. Stałą bazą wycieczkowiczów był Dom Techniki w Żylinie. Stamtąd odbywaliśmy wycieczki w Rajeckie Skały i okolice oraz spacery do historycznego centrum miasta. Żylina to miasto wojewódzkie wielkości mniej więcej Nowego Sącza położone nad rzeką Wag. Rajeckie  Skały są częścią Sulowskich Wierchów, które odwiedzaliśmy już w latach poprzednich. Wycieczki górskie połączyliśmy ze zwiedzaniem zamku Lietava, uzdrowiska Rajeckie Teplice oraz obejrzeniem ogromnej ruchomej szopki we wsi Rajecka Leśna. Pogoda była kapryśna, ale jakoś udawało się prawie unikać deszczu podczas pieszej wędrówki. W niedzielę od rana padało, więc zamiast w góry udaliśmy się na zwiedzanie zamku Budatin na północnych obrzeżach Żyliny. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w Terchowej, gdzie podziwialiśmy kolejną ruchomą szopkę, równie piękną, choć nie tak imponujących rozmiarów. Dłuższą przerwę, obiadową,  mieliśmy w Orawskim Podzamczu. Chętni zwiedzili zamek orawski, reszta wycieczkowiczów muzeum powozów i sań.

Wycieczkę prowadzili: Teresa Szul, Andrzej Szul i Anna Rużyczka.