Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 17.09.2022 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap VII – Rysianka – Przeł. Glinne

17.09.2022 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap VII – Rysianka – Przeł. Glinne

W sobotę 17 września wyruszyliśmy na kolejną, siódmą już część  „GSB na RATY z PTTK Nowy Targ”, w którym głównym celem jest przejście w całości Głównego Szlaku Beskidzkiego.

Wycieczkę rozpoczęliśmu od obejrzenia wodospoadu w Sopotni Wielkiej po czym przejechaliśmy na miejsce startu pieszego.

Pieszą część rozpoczeliśmy od dojścia do Schroniska na Rysiance gdzie dołączyliśmy do GSB w miejscu gdzie w lipcu opuściliśmy czerwony szlak. Po odpoczynku w schronisku ruszyliśmy w dalszą drogę. Po dotarciu na Halę Miziową większość grupy udała się na Pilsko (1557), przez który nie przebiega GSB, ale będąc tak blisko warto się troszkę więcej zmęczyć i zdobyć górę.

Wycieczkę zakończyliśmy na przełęczy Glinne skąd rozpoczniemy nastęny etap.

W tym dniu przeszliśmy 11,9 km GSB,  w siedmiu etapach 81,8 km, pozostało do końca 421 km.

W wycieczce wzięł0 udział 50 uczestników.

Kolejny etap odbędzie się 19 listopada 2022 r, na który serdecznie zapraszamy.

Wycieczkę prowadził Robert Zieliński.

Rozpis punktów do książeczki GOT:

Zdjęcia wykonali:  Adam Duda, Teresa Styrczula-Dyrek, Mirosław Majda, Robert Zieliński.