Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 18.03.2017 XII Rajd Górski „Uroki zimy – Jurgów 2017”

18.03.2017 XII Rajd Górski „Uroki zimy – Jurgów 2017”

Tegoroczny rajd „Uroki zimy” odbył się w sobotę 18 marca 2017 roku. Uczestniczyło w nim 61 osób: 48 dzieci i 13 dorosłych. Były to 4 grupy reprezentujące szkoły podstawowe w Szaflarach, Starem Bystrem, nr 6 w Nowym Targu i Uniwersytet Trzeciego Wieku oraz turyści indywidualni. Na początku przeszliśmy grzbietem Pogórza Gliczarowskiego z górnej części wsi Brzegi do Jurgowa. Jak na rajd zimowy przystało padał śnieg i było go tyle, że można było bez problemu  ulepić bałwana.  Tatr nie zobaczyliśmy, ale i tak widoki były wspaniałe. W Jurgowie zrobiliśmy krótki postój w amfiteatrze na brzegu Białki , obejrzeliśmy czynny ciągle tartak napędzany wodą z Białki i XIX-wieczny słupek graniczny. Pan Józef Górka pokazał nam wystawę dawnych  zdjęć z Jurgowa w starej remizie i oprowadził nas po drewnianym XVII-wiecznym kościele św. Sebastiana. W miejscowym domu kultury zostaliśmy ugoszczeni herbatą. Odbył się tam konkurs krajoznawczy na temat Jurgowa, Pogórza Gubałowskiego i Tatr. Wygrała drużyna z Szaflar, drugie miejsce zajęły dzieci z SP 6 w Nowym Targu, trzecie uczniowie ze Starego  Bystrego.  Zawodnicy dostali nagrody książkowe, a wszyscy uczestnicy pamiątkowe smycze i mapy. Nagrody ufundował Urząd  Gminy w Bukowinie Tatrzańskiej.  Pani dyrektor  pokazała nam stroje okolic Jurgowa, chętni mogli je nawet przymierzyć. Na zakończenie wycieczki podjechaliśmy na polanę Podokólne. Obejrzeliśmy stare szałasy i przeszliśmy nad Białkę w miejsce, gdzie wpada do niej Potok Jaworowy.

Wycieczkę prowadziła Teresa Styrczula – Dyrek.

Zdjęcia wykonały Teresa Styrczula – Dyrek (21) i Anna Rużyczka (74).