Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 18.09.2021 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap I – Ustroń – Przeł. Beskidek

18.09.2021 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap I – Ustroń – Przeł. Beskidek

W sobotę 18 września 2021 rozpoczęliśmy  nowy cykl wycieczek „GSB na RATY z PTTK Nowy Targ”, w których głównym celem jest przejście w całości Głównego Szlaku Beskidzkiego.

Pierwszy etap rozpoczęliśmy w Ustroniu przy dworcu PKP, gdzie rozpoczyna się szlak. Po pamiątkowym zdjęciu przy czerwonej kropce, podążyliśmy w stronę pierwszego szczytu na trasie czyli Równicy (884). Następnie zeszliśmy do Ustronia Polany, aby następnie wspinać się na Wielką Czantorię (995). Na Wielkiej Czantorii podziwialiśmy widoki z wieży widokowej oraz gratulowaliśmy nowym członkom dołączenia do naszego oddziału PTTK.

Z czerwonym szlakiem pożegnaliśmy się na Przełęczy Beskidek, z której zeszliśmy do autokaru.

Szlaku GSB pokonaliśmy 14,3 km, pozostało do końca 485,2 km.

W wycieczce wzięło udział 48 osób i mamy nadzieję, że wszystkim uda się przejść wszystkie kolejne etapy.

Kolejny etap odbędzie się 20 listopada br.

Wycieczkę prowadził przewodnik górski Robert Zieliński.
Zdjęcia wykonali:  Teresa Styrczula-Dyrek, Jolanta Drożdż, Adam Duda, Mirosław Majda, Bogdan Janik, Robert Zieliński.