Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 19.03.2022 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap IV – Przysłop – Węgierska Górka

W sobotę 19 marca wybraliśmy się na czwartą wycieczkę z cyklu „GSB na RATY z PTTK Nowy Targ”, w którym głównym celem jest przejście w całości Głównego Szlaku Beskidzkiego.

Etap tym razem rozpoczęliśmy w Kamesznicy skąd żółtym szlakiem pomaszerowaliśmy do Schroniska na Przysłopie pod Baranią Górą. Na poprzedniej wycieczce przy schronisku zakończyliśmy przejście czerwonego szlaku i własnie w tym miejscu musieliśmy rozpocząć dalszą wedrówkę tym szlakiem.

Po odpoczynku w schronisku zdobyliśmy Baranią Górę, po drodze mijając teren źródliskowy Wisły. Pogoda byłą super przejrzysta także bez problemu ze szczytu można było zobaczyć Beskid Mały, Beskid Żywiecki, Tatry, Małą Fatrę na Słowacji i Beskid Śląsko-Morawski na pograniczu Polski i Czech.

Dalsza wędrówka prowadziła przez Magurkę Wiślańską, Magurkę Radziechowską, Glinne do Węgierskiej Górki. Tam już na koniec wycieczki, przy zachodzie słońca, udało nam się zobaczyć jeszcze fort „Waligóra”, który miał istotne znaczenie przy obronie tych terenów we wrześniu 1939 r.

Etap ten był dosyć długi ale wszyscy uczestnicy, mimo zimowych warunków, bez problemu sobie z nim poradzili.

W tym dniu pokonaliśmy 15,1 km GSB,  w czterech etapach 52,4 km, pozostało do końca 449,5 km.

W wycieczce wzięły udział 44 osoby.

Kolejny etap odbędzie się 14 maja 2022 r.

Wycieczkę prowadził Robert Zieliński.
Zdjęcia wykonali:  Adam Duda, Mirosław Majda, Robert Zieliński.