Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 19.09.2020 Odbiór szlaku na Orawie – wycieczka

19.09.2020 Odbiór szlaku na Orawie – wycieczka

Na wspólne przejście świeżo odnowionego  szlaku wybraliśmy się w sobotę 19 września 2020. W wyjeździe uczestniczyły 23 osoby. Busem dojechaliśmy do polany Stańcowa w Lipnicy Górnej, stamtąd podeszliśmy do granicy i dalej żótym szlakiem grzbietem granicznym powędrowaliśmy do Winiarczykówki, w pobliże dawnego przejścia granicznego. Przeszliśmy m.in. przez Wajdów Groń (926 m npm) z bardzo stromym podejściem, Gojkę i Krzywań (801 m npm). Większość trasy prowadziła dokładnie granicą polsko-słowacką tak, że wędrowaliśmy od słupka do słupka. Z prawej strony widzieliśmy zabudowanioa wsi Rabczyce na Słowacji, z lewej domy na Przywarówce. Na koniec zawitaliśmy do wsi Bobrów na Słowacji. Przeszliśmy  słynną Kalwarię  Bobrowicką na wzgórzu Zawierch, obejrzeliśmy kościół pw. św. Jakuba Starszego, nie zaniedbaliśmy też części gastronomicznej naszej wycieczki.

Wyjazd sprawił wszystkim dużo radości, bo widzieliśmy się pierwszy raz po ponad półrocznej przerwie (ostatnia „przedkoronawirusowa” wycieczka na Śląsk odbyła się 22 lutego). Pogoda była piękna, widoki na Babią Górę, Tatry, Jezioro Orawskie i wszelkie okoliczne pasma górskie wspaniałe. Grzybów nie było oszałamiająco dużo, ale kto chciał, uzbierał ich dość sporo.

Wycieczkę prowadziła Anna Rużyczka oraz na poszczególnych odcinkach uczestnicy:  Jadwiga Chowaniec, Roman Zięba, Elżbieta Długołęcka, Aneta Zięba, Andrzej Szul i Jan Bryniarski.