Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 2.07.2022 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap VI – Suchy Groń – Rysianka

2.07.2022 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap VI – Suchy Groń – Rysianka

W sobotę 2 lipca wyruszyliśmy na kolejną, szóstą już część  „GSB na RATY z PTTK Nowy Targ”, w którym głównym celem jest przejście w całości Głównego Szlaku Beskidzkiego.

Etap rozpoczęliśmy w Żabnicy pod szczytem Suchy Groń. Dalsza część to wspinanie się grzbietem Romanki aż do Przełęczy Pawlusiej. Na tym odcinku zmierzyliśmy się z łańcuchami na szlaku, jest to jedyne takie miejsce na Głównym Szlaku Beskidzkim.

Następnie już łatwiejsze było dojście do Schroniska na Rysiance gdzie nieco zagrzaliśmy się i zregenerowaliśmy siły do dalszej wędrówki. Kolejne schronisko na Hali Lipowskiej i zejście do Złatnej zakończyło naszą wycieczkę.

W tym dniu upały całkiem odpuściły, a aura zapewniła nam ciekawe mgliste, mroczne, leśne widoki. Lekki deszczyk nie popsuł nikomu dobrego humoru.

W tym dniu przeszliśmy 5,2 km GSB,  w pięciu etapach 69,9 km, pozostało do końca 432,8 km.

W wycieczce wzięł0 udział 47 uczestników.

Kolejny etap odbędzie się 17 września 2022 r, na który serdecznie zapraszamy.

Wycieczkę prowadził Robert Zieliński.
Zdjęcia wykonali:  Monika Chyła, Adam Duda, Teresa Styrczula-Dyrek, Robert Zieliński.