Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 20.04.2018 Rajd „Uroki zimy” – część wiosenna

20.04.2018 Rajd „Uroki zimy” – część wiosenna

Rajd „Uroki zimy – Gliczarów Dolny 2018” odbył się w sobotę 17 marca 2018. Ponieważ było wtedy bardzo zimno, trasa została skrócona i wzięło w nim udział tylko 5 dorosłych osób. W piątek  20 kwietnia odbyła się druga, wiosenna część rajdu. Wzięło w niej udział 16 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Szaflarach, 2 nauczycieli, 1 mama i 2 przewodniczki z Nowego Targu.  Nasza wycieczka poświęcona była postaci pochodzącego z Gliczarowa XIX-wiecznego rzeźbiarza Wojciecha Kułacha zwanego Wawrzyńcokiem. Tym razem pogoda była piękna, niebo bezchmurne, temperatura powietrza w sam raz do wędrowania. Busem wyjechaliśmy do górnej części wsi, gdzie obejrzeliśmy starą kuźnię i świeżo odnowioną figurę św. Jana Nepomucena dłuta Wawrzyńcoka. Potem odwiedziliśmy Szkołę Podstawową im. W. Kułacha. Tam oglądaliśmy obrazki na szkle wykonane przez uczniów z Gliczarowa Dolnego i zwiedziliśmy izbę pamięci z warsztatem rzeźbiarskim Wawrzyńcoka oraz innymi pamiątkami po nim. Spotkaliśmy się też z dziećmi z Gliczarowa.  Idąc przez wieś wstąpiliśmy do kaplicy św. Jana Chrzciciela i sklepu (na lody). Dość stromą drogą wyszliśmy do położonego wysoko na grzbiecie osiedla Smalce. Roztaczał się stamtąd wspaniały widok na całe Tatry, Podhale i Gorce. Podziwiając krajobrazy schodziliśmy szerokim, łagodnym grzbietem w stronę Szaflar. Po krótkim odpoczynku i posiłku leśną, dość stromą ścieżką zeszliśmy do drogi jezdnej dokładnie w miejscu, gdzie przebiega granica między Białym Dunajcem a Szaflarami. Stamtąd przez Podlubelki doszliśmy do centrum wsi.

Wycieczkę prowadziła Anna Rużyczka.

Zdjęcia wykonała Anna Rużyczka.