Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 20.11.2021 – GSB na RATY z PTTK Nowy Targ – Etap II – Przeł. Beskidek – Przeł. Kubalonka

W sobotę 20 listopada odbyła się druga wycieczka z cyklu „GSB na RATY z PTTK Nowy Targ”, w których głównym celem jest przejście w całości Głównego Szlaku Beskidzkiego.

Etap rozpoczęliśmy w Wiśle Jawornik skąd przeszliśmy na Przełęcz Beskidek, gdzie zakończyliśmy poprzedni etap. Dalsza część wycieczki biegła tylko czerwonym szlakiem. Wyszliśmy w tym dniu na szczyty Soszów Mały, Soszów Wielki, Cieślar, Stożek Mały Stożek Wielki, Kyrkawica, Kiczory i Beskid. W drodze odpoczywaliśmy w dwóch schroniskach: Soszów i Stożek.

Mimo, że pogoda nas nie rozpieszczała to humory cały dzień dopisywały, a w zamian prawdziwych dalekich widoków, obserwowaliśmy mgłę i panoramy na tablicach.
Etap ten zakończyliśmy na Przełęczy Kubalonka skąd będziemy rozpoczynać kolejny III etap.

W tym dniu pokonaliśmy 14,3 km GSB,  w obydwu etapach 28,6 km, pozostało do końca 470,9 km.

W wycieczce wzięło udział 48 osób, najmłodszy uczestnik miał 10 lat.

Kolejny etap odbędzie się 15 stycznia 2022 r.

Wycieczkę prowadził Robert Zieliński.
Zdjęcia wykonali:  Anna Cwynar, Marzena Kiernoziak, Robert Zieliński.