Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 21.05.2017 Dni Dziedzictwa w Bochni i Wiśniczu

21.05.2017 Dni Dziedzictwa w Bochni i Wiśniczu

W pierwszy weekend Małopolskich Dni Dziedzictwa Kulturowego wybraliśmy się do Bochni i Nowego Wiśnicza.  W wyjeździe uczestniczyło 36 osób. Po drodze wstąpiliśmy do Dobrej. Obejrzeliśmy tam drewniany kościół św. Apostołów Szymona i Judy Tadeusza. Na miejscowym cmentarzu odwiedziliśmy grób Leopolda Węgrzynowicza, zasłużonego organizatora krajoznawstwa wśród młodzieży, redaktora czasopisma „Orli lot”. W Wiśniczu zwiedziliśmy zamek. Chętni mogli wypić kawę w kawiarni Cafe Bastion, dowiedzieć się sporo o podkowcu małym (gatunek nietoperza) oraz zwiedzić położone u podnóża zamkowego wzgórza Muzeum Ziemi Wiśnickiej. Obok niego znajduje się pomnik malarza Juliusza Kossaka, który urodził się w Nowym Wiśniczu. W Bochni zwiedziliśmy Muzeum im. St. Fischera. Później wzięliśmy udział w spacerze z przewodnikiem, który opowiedział nam o salinarnej zabudowie miasta. Podeszliśmy też pod tzw. kościół szkolny pw. św. Stanisława Kostki. W bazylice św. Mikołaja wysłuchaliśmy bardzo ciekawego wykładu dyrektora muzeum p. J. Flaszy o wątkach salinarnych w tej świątyni. Pokazał nam m. im. malowidło ścienne, będące najstarszym plastycznym przedstawieniem legendy o św. Kindze. Spacerując ulicami miasta zwróciliśmy uwagę na tablice poświęconą urodzonemu w Nowym Wiśniczu a zmarłemu w Bochni ks. Walentemu Gadowskiego. Jest on twórcą Orlej Perci w Tatrach i Sokolej Perci w Pieninach.

Wycieczkę prowadziła Anna Rużyczka.

Zdjęcia wykonała Anna Rużyczka (39) i Janina Piszczek (1).