Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 22.07.2018 Wycieczka w Beskid Żywiecki

22.07.2018 Wycieczka w Beskid Żywiecki

Wycieczka odbyła się w niedzielę 22 lipca 2018, uczestniczyło w niej 19 osób. Wyruszyliśmy z Przyborowa. Na początku obejrzeliśmy bunkier z 1939 roku oraz kaplicę Nawiedzenia NMP z ciekawą historią i uzdrawiającym źródełkiem. Zaplanowana trasa przejścia górskiego była dość długa i miała wyglądać następująco:

Przyborów – szlak żółty – Jabłonów – Czułów Groń – szlak rowerowy trawers Jaworzyny –  szlak czerwony – Głuchaczki (baza namiotowa SKPB) – Mędralowa – szlak zielony – Klekociny – Czerniawa Sucha – szlak żółty – Jałowiec – szlak niebieski – Polana Krawcowa – szlak żółty – Stryszawa Roztoki.

Do bazy namiotowej wszystko było w porządku: świeciło słońce, podziwialiśmy wspaniałe widoki racząc się od czasu do czasu malinami. Nad Głuchaczkami zaczął padać deszcz i towarzyszył nam już do końca wycieczki. W strugach wody doszliśmy do rozdroża pod Mędralową i tam podjęliśmy decyzję o skróceniu wycieczki. Zielonym szlakiem zeszliśmy do Przyborowa mijając po drodze osiedle Moczarki. Na szczęście było ciepło, więc przeziębienie raczej nam nie groziło. Wszyscy, choć przemoczeni i mocno ubłoceni, byli z wyjazdu bardzo zadowoleni. Padały głosy, że rozpoczętą wycieczkę musimy jeszcze kiedyś dokończyć.

Wycieczkę prowadził Marek Popielarz.

Zdjęcia wykonali: Anna Rużyczka (30),  Adam Duda (34) i  Teresa Styrczula – Dyrek (18).