Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 26.10.2019 Wycieczka w Beskid Mały

26.10.2019 Wycieczka w Beskid Mały

Wycieczka odbyła się w sobotę 26 października, uczestniczyło w niej 29 osób.  Z Nowego Targu przez Jordanów i Suchą Beskidzka przejechaliśmy na Przełęcz Kocierską (718 m npm) i stamtąd czerwonym szlakiem, fragmentem Małego Szlaku Beskidzkiego powędrowaliśmy przez Kocierz (878 m npm), Przełęcz Przysłop Cisowy (795 m npm), Przełęcz Isepnicką (698 m npm) i Kiczerę (828 m npm) na górę Żar (761 m npm).  Tam duże wrażenie zrobił na nas górny zbiornik elektrowni szczytowo-pompowej ulokowany na samym szczycie góry. Podczas godzinnego odpoczynku oprócz jedzenia zajmowaliśmy się także obserwowaniem obiektów latających (samoloty, szybowce, paralotnie) i jednego jeżdżącego po szynach, czyli wagonika kolejki, który kiedyś wywoził turystów na Gubałówkę.  Z Żaru zeszliśmy nad Jezioro Międzybrodzkie i po koronie jego zapory dotarliśmy do parkingu, skąd bus zabrał nas w drogę powrotną do domu.  Wędrówka nie okazała się trudna. Było słonecznie i ciepło, cały czas towarzyszyły nam rozległe panoramy, wspaniałe jesienne kolory i liście miło szeleszczące pod nogami.

Wycieczkę prowadził Jan Bryniarski.

Wyjazd dofinansowany z dotacji Zarządu Głównego PTTK.