Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 4.03.2023 Zimowa wycieczka w Tatry

4.03.2023 Zimowa wycieczka w Tatry

W tym roku odwiedziliśmy Tatry Zachodnie Słowackie, a dokładnie Dolinę Zuberską.  Wycieczka odbyła się w sobotę 4 marca 2023, uczestniczyło w niej 51 osób.  Do Doliny Zuberskiej jechaliśmy tradycyjnie przez Chochołów, Orawice i Zuberec. Z autokaru wysiedliśmy koło parkingu pod Szyndlowcem, stamtąd pieszo powędrowaliśmy  Doliną Rohacką do Bufetu Rohackiego koło stawu Czarna Młaka (1380 m npm).  Dawniej było tu schronisko Tatliakova Chata. Zgodnie z przewidywaniami bufet był zamknięty, więc odpoczywaliśmy i posilaliśmy się w wiacie dla turystów lub wprost na tafli zamarzniętego jeziora. Po odpoczynku zeszliśmy do schroniska na Zwierówce.  Po drodze niektórzy podeszli jeszcze do częściowo tylko zamarzniętego Rohackiego Wodospadu. W i przy schronisku był czas na odpoczynek, piwo, posiłek oraz wygrzewanie się na słoneczku.  Przed wyjazdem kilkanaście osób zwiedziło jeszcze symboliczny cmentarz ofiar Tatr Zachodnich i cmentarzyk partyzantów w Dolinie Łatanej.

Pogoda była piękna, widoki wspaniałe. Śniegu było dużo tak, że Helenka i Jasia, które zabrały ze sobą narty, bynajmniej tego nie żałowały.

Wycieczkę prowadziła Anna Rużyczka.