Jesteś tutaj: / Relacje z imprez / 8-11.06.2023 Wycieczka na Roztocze

8-11.06.2023 Wycieczka na Roztocze

Wycieczka odbyła się w dniach 08.06 – 11.06.2023. Naszą bazą noclegowo-wypadową był Krasnobród – Ośrodek Pszczeliniec.

Pierwszy dzień przeznaczyliśmy na zwiedzanie Szczebrzeszyna i Zamościa. Rozpoczęliśmy od Szczebrzeszyna, gdzie spotkaliśmy się z miejscowym przewodnikiem – Januszem Kapeckim, który oprowadzał nas po Roztoczu przez 3 dni. Przeszliśmy wąwozem lessowym na cmentarze: komunalny i żydowski. Odwiedziliśmy cerkiew Zaśnięcia NMP oraz synagogę. Spotkaliśmy córki ostatniego XVI ordynata zamojskiego. Następnie przejechaliśmy do Zamościa, gdzie zwiedziliśmy historyczne centrum zamknięte w obrębie murów twierdzy – wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO.

W drugim dniu odwiedziliśmy Zwierzyniec. Wędrowaliśmy po Roztoczańskim Parku Narodowym. Wyszliśmy na Bukową Górę i zeszliśmy do miejsca pamięci ofiar II wojny światowej w Sochach. Wyszliśmy na wieżę widokową na Rybakówce nad stawami Echo i przez drewniane pomosty przy plaży szlakiem przez las wróciliśmy do Zwierzyńca. Wracając do Krasnobrodu zatrzymaliśmy się w Guciowie przy Roztoczańskich Smakach. Po południu zwiedzaliśmy Krasnobród – zespół klasztorny Dominikanów, kaplicę Objawień na Wodzie oraz wieżę widokową, skąd roztaczał się piękny widok na zalew na Wieprzu, po którym kilka uczestniczek  wieczorem pływało. Większość jednak świetnie bawiła się na spotkaniu integracyjnym.

Trzeciego dnia zrobiliśmy małą pętlę po Roztoczu Środkowym. Odwiedziliśmy Górecko Kościelne, tamę na Tanwi, kamieniołom i wieże widokowe w Nowinach i Józefowie, gdzie bawiliśmy się w poszukiwaczy muszli sprzed kilku milionów lat. Następnie wędrowaliśmy  przez rezerwat Szumów na Tanwi. Tam też mieliśmy przerwę na pieczone kiełbaski u słynnego „Gargamela”. Przy powrocie  w Suścu „przywitaliśmy się” z Kargulem i Pawlakiem oraz zdobyliśmy kolejną wieżę na Grabowickiej Górze, skąd można było zobaczyć wyraźną krawędź Roztocza. Na zakończenie odwiedziliśmy jeszcze rezerwat i kaplicę św. Rocha w Krasnobrodzie. Dwójka naszych uczestników w tym dniu spływała kajakiem po Wieprzu.

Ostatniego dnia  odwiedziliśmy Roztocze Wschodnie. Na początek zwiedziliśmy pomnik-mauzoleum w Bełżcu – upamiętniający ofiary niemieckiego obozu zakłady. Następnym punktem był wpisany na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO  – zespół cerkiewny w Radrużu. Na koniec spacerowaliśmy po  uzdrowisku Horyniec Zdrój.

W wycieczce uczestniczyło 48 fantastycznych turystów . Pogoda nam sprzyjała.

Wycieczkę prowadziła Barbara Stanisławska. Naszym kierowcą był Krzysztof Kwak z firmy transportowej KWAK.